☰ دکتر احمد نژادرحیم فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی پیشرفته در مشهد
☰ انجام انواع جراحی های چاقی، لاپاراسکوپی

☎️ جهت رزرو نوبت با شماره تلفن 09025553587 تماس حاصل فرمائید.

اشتراک گذاری:

عمل اسلیو معده: راهی برای کاهش وزن پایدار

عمل اسلیو معده یا همان عمل کاهش حجم معده یک روش جراحی است که به افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، کمک می‌کند تا وزن خود را به طور پایدار کاهش دهند. این عمل جراحی می‌تواند به عنوان یک راه حل موثر برای کسانی که رژیم‌های کاهش وزن معمولی نتیجه نمی‌دهد، مورد استفاده قرار بگیرد.

عمل اسلیو معده

چگونگی انجام عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده با استفاده از تکنیک‌های جراحی ویدیو - لاپاراسکوپیک انجام می‌شود. در این روش، معده به صورت غلطکی تغییر شکل می‌دهد و حجم آن را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. این عمل باعث کاهش قابل توجه در مقدار غذایی که می‌توانید مصرف کنید می‌شود و احساس سیری زودرس‌تری را به شما می‌دهد.

آمادگی برای عمل اسلیو معده

قبل از اقدام به عمل اسلیو معده، باید مراحل آمادگی لازم را طی کنید. این شامل ملاقات با پزشک متخصص، انجام آزمایش‌های پیش‌عملیاتی و مشاوره رژیم غذایی است. همچنین، باید از عوارض و مخاطرات مربوط به این عمل آگاه شوید و با پزشک خود در مورد هرگونه سوال یا نگرانی صحبت کنید.

مراحل عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده شامل مراحل زیر است:
  • 1. برش معده
    پزشک جراح یک برش کوچک در ناحیه شکم ایجاد می‌کند تا به معده دسترسی پیدا کند.

  • 2. کاهش حجم معده
    در این مرحله، معده را به شکل غلطکی تغییر شکل می‌دهند و حجم آن را کاهش می‌دهند. این کار باعث می‌شود که غذا به معده بخورد ولی به راحتی به امتداد روده کوتاه حرکت کند.

  • 3. جداسازی قسمتی از معده
    در این مرحله، قسمتی از معده جدا می‌شود و از جریان غذایی عبور می‌کند. این کار باعث می‌شود تا میزان مواد مغذی که جذب می‌شود کاهش یابد و در نتیجه کاهش وزن رخ دهد.

پس از عمل اسلیو معده

بعد از عمل اسلیو معده، شما باید رژیم غذایی خاصی را دنبال کنید تا بهبودی بهتری را تجربه کنید و وزن خود را کنترل کنید. همچنین، باید رعایت دستورات پزشکی و مراقبت‌های لازم را در دوره ریکاوری پس از عمل انجام دهید.

برای دریافت نوبت بر روی دکمه مقابل کلیک کنید

نظر بدهید